Snö


Det syns inte så väl, men snön går nästan upp till min höft.
Mycket snö.




Saknar :(


Månen sade hej.

Min hemfärd blev inte som jag tänkt mig. Väl på Alingsås stn stod det att mitt
tåg var inställd. BRA, tänkte jag. Gick till kassörskan, som sade "Hoppa på
tåget mot Falköping, går om 3 min!!" Gick på det, bytte i Falköping mot Skövde,
som jag ursprungligen skulle bytt i. Fick vänta en timma på stationen, går ut.
Kommer inget tåg. Frågar. 18.25 är det sent till. Kollar 18.25. 18.50 är det
ytterligare sent till. Bra, kallt, även inomhus, känner inte mina fotar.
under tiden i Skövde kom någon luffare och ville låna min mobil. Sa till henne
att jag inte hade pengar på den, vilket var sant. En stund senare står hon vid ingången
och skriker och viftar med armarna i en minut mot mitt håll. Antar att hon sett att jag skickar
sms, och tror att jag betalar för dom. Äntligen kommer mitt tåg. Vagnen hamnar längst bort,
springer dit. På min plats ligger massa väskor jag flyttar bort. Toaletten är bakom mig.
En gubbe går in under resans gång. Man hör hur han klämmer fram massvis av
smattrande pruttar med lite stön :( på vägen hem från tåget fryser mitt snor till is.
Nu tänker jag göra mat och lira Tibia, och sakna Axel. Ska göra imorgon bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0